сряда, 18 май 2016 г.

Класическата музика възпитава у децата имунитет срещу чалгата и грозното в живoта

Защо искате да направите децата си едностранчиви, капсулирани? Да се развиват само в една област в музиката. Нека изучават класическа музика! Но тя развива чувствителна душа,  много ранима, което носи много страдание. Нека децата слушат всякаква музика и така ще решат и ориентират кое ги привлича. Като тинейджъри слушат една, обикновено чалга, но като пораснат слушат вече друга. Всяка музика има своята красота щом е създадена. И аз не харесвам чалга, но не я мразя. Толкова хора я слушат. Да ги презирам ли? Такова им е нивото, пък и тя някак си се наложи от кукловодите, защото възбужда ниските страсти, секса, пошлостта. Ако прочетете решението на циониския конгрес 1988г. в Москва за унищожението на България ще разберете защо. Погледът им е най-вече към младото поколение.
Обяснявайте им това. Те са умни повече от нас и ще разберат. И ще се замислят какво да слушат и възприемат. Когато човек слуша музика сърцето му трепва, душата му запява, кръвта закипява и човек се изпълва с чувства и емоции, които го правят по-богат и по-добър. Не им забранявайте нищо. Забраненото привлича и изкривява. Съгласна съм със статията, но го правете внимателно и не насилвайте децата.








                                                                                                                                                  
Не е нужно всички деца да стават музиканти. Ученето и записването на уроци по класическа музика обаче създава имунитет срещу редица зловредни неща в модерното ежедневие.

За децата между 4 и 12 годишна възраст е важно да учат поне един класически музикален инструмент - пиано, цигулка или др., за да може да развият вътрешен усет към сложни музикални композиции. Те изграждат защита срещу монотонните и примитивни звучения и песнопения, които нахлуват все по-мощно от западните страни и унищожават най-финните усещания на мозъка и психиката.

Ученето на класическа музика възпитвата у децата чувството за поетапно творческо постигане и преоткриване, което намира своите психологически отражения и в другите аспекти на живота: т.е. дава се пример как със старание, воля и труд, човек може да постигне устойчиви резултати. Това се явява и естествена форма на противовес на модерните форми на "експресно постигане на желанията" - било то чрез хазарт, телевизионни реалити формати и т.н.

Упражненията в класическа музика помагат също така на децата да развият усещания за по-сложните взаимовръзки в живота, аналог на които са сложните музикални композиции. Това пък от своя страна е ключ към по-ясното разбиране и усещане за формите на любовта.

Детето, което свири на пиано или цигулка, макар и все още несръчно, то модулира в себе си душевния човек. Детето, което е приобщено към музикалното или художественото изкуство, усеща как човешката природа се подчинява на една невидима душевна сила. Детето усеща в себе си един втори човек.

Музикалното изживяване у децата в тази възраст донася в тяхното етерно тяло онези ритми и усещания, които пробуждат художествения усет и схващане за скрития ритъм на всични неща.
 


Няма коментари:

Публикуване на коментар